Jumaat, 27 November 2009

Hari ini...

Bila ku ingat kembali..hari ini..ku rasa ingin ketawa..
Dengan perasaan yg kureng mood,ku persiapkan diri utk kemajlis
pertunangan ida. Ku sangkakan ku terlewat namun rupa2nya.. ku tersilap haribulan..seingatku hari ini tarikhnya namun sebetulnya adalah hari esok..
Ida mmg x sangka aku,umi dan anie kerumahnya hari ini..
dah terlanjur sempatlah kami borak seketika,minum secawan tea o.
Balik dari rumah ida,kami p lepak kat pantai teluk ketapang seketika. Kaum hawa...bila berborak x sedar masa berlalu.
Dalam keceriaan ada kdukaan. Aku sebagai kawan x gembira melihat keadaan pura2 itu namun mulutku bagaikan terkunci utk memulakan bicara pilu. Hatiku sakit bila x mluahkan. Andai dpt ku singkap saat itu,ingin ku selami apa yg ada dihatinya. Andai dpt ku jauhkan kedukaan itu,sudah lama ku campak kedukaan itu jauh darinya.
Sesungguhnya tiap saat bila sunyi,aku akan terfikir sendiri..apakah aku mampu menghadapi bila aku sendiri mgalami kedukaan itu? Mampukah ku mengukir senyuman pada hari esok?
Kawan..aku turut merasai kesakitan itu.. aku turut diselubungi rasa bimbang andai satu hari nt aku sendiri yg melaluinya..aku x sekuatmu..aku x setabahmu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan